Träningstips när du vill banta snabbt!

Banta snabbt med rätt träning

Innan du börjar träna tänk på detta:
Regelbunden träning med högintensiva pass förbättrar kroppens förmåga att bränna fett.

Men du bör inte träna riktigt hårt mer än högst tre gånger i veckan.
Bästa effekten får du om du växlar mellan korta högintensiva pass och längre lågintensiva pass.
Är du helt otränad, överviktig lider av värk och skador bör du träna upp kroppen i ett lägre tempo så att muskler, leder, ligament och senor stärks innan du ger dig på intervallträning eftersom risken för skador
är stor.

banta snabbt

jogga

Börja med 10 minuters uppvärmning, till exempel snabb gång eller lätt jogging så att muskler och blir varma.
Step up
Du kan använda en trappa eller en step-up bräda till den här övningen. Börja med att kliva upp på trappsteget med en fot i taget i ett lugnt tempo under ett par minuter. Öka därefter till ett snabbt tempo och ge allt under 10-20 sekunder. Lugna ner tempot och ta långsamma kliv igen. Upprepa detta 7 gånger.

Tränar du step up  regelbundet kan du förbättra flåset, bli mer koordinerad och öka din styrka.
Vad kan du åstadkomma med step up?
•  du förbrukar massvis med kalorier
•  du Förbättrar din koordination
•  Step up gör dig starkare i rygg och mage
• du förbättrar hållfastheten i ditt skelett
• Förbättrar din hjärt- och lungkapacitet
•  med step up förbättrar  du din allmänna hälsa och välmående.

Power walk
Starta med att promenera i ett medelhögt tempo under ett par minuter och gå, spring inte, sedan så snabbt du kan under 20 sekunder. Sakta ner takten och gå i ett lugnt tempo under 2 minuter. Upprepa den snabba intervallen åtta gånger under passet.

Löpning 60 meter
Övningen kan utföras på en fotbollsplan eller i en löp slinga.
Mät upp och märk ut ca 60 meter innan du börjar och tänk på att vara ordentligt varm.
Spring de 60 metrarna så snabbt du kan  promenera långsamt tillbaka (1,5-2 minuter). Upprepa dessa intervaller 7 gånger.

Hoppa rep

Hoppa först i  lugnt tempo ca 30 sekunder hoppa sedan så snabbt du kan i  15-20 sekunder  Upprepa detta 7 gånger.


Börja att träna idag, hitta inte på några ursäkter.
Men se till att alltid tänka positivt och försök att ha kul.
Tänk på att det är inte lätt att banta snabbt, men tänk på att små förändringar kan ha stor påverkan på din vikt. Det viktigaste är inte att du går ner i vikt utan att du kommer att må bättre och orka mer. Ge inte upp banta snabbt är svårt!

Mer banta snabbt tips här!

Incoming search terms:

  • step up bräda övningar