Banta och gå ner i vikt Nu!

Vill du banta och har svårt att komma igång?
Du är inte ensam om att ha en lång startsträcka, men det behöver inte vara krångligt. Vill du börja din förändring  våren 2017?

Innan du påbörjar din resa mot ett bättre och sundare liv så måste du tro på dig själv och din förmåga att lyckas! Arbete med din motivation har du en 100% motivation och du verkligen tror på att du kommer att lyckas med den viktminskning, då kommer du att nå ditt mål ! Små dagliga förändringar kan göra en stor skillnad på din vikt och ditt välmående!
Sömn
Börja med att sova ordentligt ca 8 timmars sömn behöver vi för att vara utvilade och alerta.
Att sova lite kan vara okej en dag, men inte under  en längre period. Detta gör dig bara trött och omotiverad och ökar risken att du halkar tillbaka till osunda vanor.

Frukost

Med bättre planering skapar du  bättre frukostvanor. Lägg några minuter på förberedelser kvällen innan. Att börja dagen med ett sunt   Gott örtte kan vara en enkel och smart lösning som hjälper dig att snabbt må bättre och samtidigt gå ner i vikt!

För att kunna bryta ditt negativa mönster kring matvanor och motion bör du ge dig själv bästa möjliga förutsättningar för att lyckas.
Skapa tid för en lugn frukost ät långsamt och njut.

Behöver du hjälp att hitta sunda matvanor?

Då kan Matdagboken hjälpa dig!

Med hjälp av matdagboken Kan du komma igång redan idag genom att följa någon av deras menyer. Du kan välja anpassade menyer för,GI, LCHF eller vanlig sund mat. När du blir medlem hos matdagboken har du tillgång till deras stora recept databas med över 1500 sunda recept. I denna recept bank hittar du många goda och enkla recept.

Med en bred och sund recept meny skapar du bra förutsättningar för att banta sunt. Du slipper även att äta samma måltider för ofta. Du kan enkelt byta ut måltider i dina menyer.

Enkla veckomenyer för att banta sunt

Deras menyer är speciellt framtagna av kost rådgivare för att uppnå bästa resultat. Veckomenyerna är enkla att följa och du kan enkelt byta ut eller lägger till måltider själv.

En egen matdagbok

Du får din egna personliga matdagbok, där alla måltider du för in blir näringsberäknade med kalorier, kolhydrater, fett och protein.

En egen motionsdagbok

Du gör dagbok på din träning och motion. Du kan enkelt lägga till dina resultat från stegräknare eller lägg in hur mycket du rört på dig. Med hjälp av datorn räknar du automatiskt ut hur många kalorier du förbränt under varje aktivitet. Denna funktion är även direktkopplad till din matdagbok,så att du enkelt sedan kan kontrollera om ditt energiintag är för högt eller för lågt med beroende på l dina aktiviteter.

Personlig rådgivning

Du har även tillgång till kostrådgivare, personliga tränare eller psykolog. Behöver du personliga råd för att bant sunt svarar dom på dina frågor via a mail eller i det informativa forumet.

Banta snabbt Viktkurva & Diagram

Enkla och lättlästa diagram över ditt intag av näringsämnen, vitaminer och mineraler. Tydlig lättöverskådlig dags-, vecko- och månadsöversikt.

Detta var bara en del av vad matdagboken har att erbjuda .

tror du att detta passar dig ?


 

Klicka här för att Testa Matdagboken  Gratis- Allt du behöver för en lyckad viktminskning!

Nu är det dags att komma igång med träningen!

Banta med powerwalk

I denna inspirerande video (på engelska) får du bra tips för att genomföra en effektiv power walk. En rask promenad kan göra underverk när du vill banta snabbt. tränar du power walk på rätt sätt bränner du mer fett och du får bättre hållning. Så kom igen börja träna idag. En rask promenad på 20 minuter varje dag kommer att förändra ditt liv!

Men jag har inte tid!

banta snabbtKom igen , en promenad har vi alla tid för . Det gäller att prioritera och genomföra för att uppnå resultat.

Kan du inte ens hitta tid för en powerwalk då lär du inte lyckas med att banta. En snabb powerwalk kan du genomföra på väg till eller i från jobbet . Att fixa en daglig promenad kan göra underverk när du vill gå ner i vikt. Har du tidigare inte lyckats med att går ner i vikt så kanske 2017 är ditt år.

Tro på dig själv och din egen förmåga, sätt ingång idag.

När du har kommit igång med dina dagliga promenader kommer du ha svårt att sluta. Bästa resultat får man om man kan hitta en träningskompis som kan peppa och stötta en när det går trögt. Tänk inte träning tänk rörelse!

Med daglig rörelse och sunda matvanor kommer du:

  • Må bättre
  • Få mer energi
  • Gå ner i vikt

 

Bantnings piller

Det  finns inga mirakel piller ,du måste ändra dina matvanor och börja motionera. Kämpa på och börja ditt sundare,aktivare liv idag. Ett vanligt fel många gör är att tänka bantning och inte livsstil. Nyckeln till att lyckats med att banta snabbt är att hitta en livsstil man trivs med och kan behålla länge. Vill du ha en kick start? Kan du testa Skinny Tea Enkel viktminskning!
Tips på frukost.

Börja dagen med  gröt och mjölk, banan/äpple och kanel samt 1 ägg.
Vill du hellre äta fil och flingor  välj en osötad variant. Gör din egen müsli eller strö bara på det du gillar .
Förslag på ingredienser i müslin: havregryn,solroskärnor, linfrö,  pumpa kärnor, nötter, torkad frukt.Muslin kan du variera  hur mycket som helst.

 trappor
  Enkla tips

Ta alltid trapporna och kliv av bussen 2 stationer tidigare när du har tid.
Sluta tänk träning, tänk rörelse och livsstil då kommer du att lycka med din viktminskning. Sätt upp rimliga delmål, så att du kan berömma dig själv när du lyckas! Men som vi tidigare har sagt du måste tro på att du kommer att lyckas!

En nyttig smoothie

Tips på en god smoothie . Yoghurt smoothie med blåbär. Mixa 1 banan,1 dl blåbär,2dl frukt yoghurt 0,5%( blåbärssmak) 1tsk socker till en slät dryck.  Denna dryck serveras godast lagom kall. Detta är ett utmärkt mellis till dina barn och kan enkelt förberedas.

banta snabbt

Motivation

Om du skall lyckas med att gå ner i vikt måste du ha viljan och  motivationen.
Du  kommer inte komma långt i din strävan att banta om du ej tror att du skall lyckas. Att hoppa över ett mål är inte bra taktik när du skall banta.

Sätt upp ett  rimligt mål
Bestäm dig för vad du har för slutmål och hur du ska klara det. Sätt även upp rimliga delmål och belöna dig själv när du når delmålen. Det är viktigt  att du inte tar ut det i förskott. Det ska vara korta och klart nåbara mål du sätter upp. Ett enkelt mål kan vara att klara av en viss promenad/jogging runda på en viss tid. Belöningen kan tex. vara ett bio besök eller något annat du gillar. Det ska vara roligt längs med vägen till slutmålet.
Att köpa nya träningskläder och bra skor kan göra motionen lite bekvämare.

Besök en sportaffär där du kan provgå/prov löpa skorna så att du hittar ett par som passar just dina fötter.
Försök att undvika daglig stress, om du kan. Stresshormoner kan göra oss sugna på sötsaker.

Har du Dubbelhaka

Visste du att om du går ner i vikt så kommer även din eventuella dubbelhaka minska och kanske försvinna.  Vill du läsa mer om tips som hjälper dig att snabbt få mindre slapp hud under hakan kan du besöka dubbelhaka.nu där finner bra artiklar i ämnet. Tips få gratis ansiktsmassage hittar du även där.

Nyttiga snacks

Ett tips är att ha nyttiga snack med sig så att man slipper äta sött i onödan. Hacka upp lite grönsaker du gillar eller lite frukt och lägg i förslutnings bara påsar.
Då  har du alltid ett bra nyttigt alternativ bekvämt till hands när du börjar bli hungrig eller lite sugen.
Fysisk aktivitet och olika former av avspänning kan minska nivån av stresshormoner.
Ta hjälp av kompis som kan peppa dig när det går trögt,tillsammans är det roligare och lättare.

Att gå ner i vikt tar tid men det går. Börja med bra frukostvanor och lägg in dagliga promenader.

Små enkla förändringar kan göra skillnad när du vill banta . Tro på dig själv och ge inte upp, du kan lyckas med att banta .

Lycka till banta snabbt är svårt men inte omöjligt!  2016 kommer att vara det året du lyckas! Har du bara viljan så är det möjligt .

Vill du ha en smalare midja?

Då kanske du är intresserad av en träningskorsett. Om du investerar i en korsett så kan du få en mer välformad kropp och en timglas formad figur .Här kan du köpa träningskorsett till ett överkomligt pris och du får även tips på hur du kommer i gång med waist training.