Gi banta snabbt och enkelt

Gi bantaNär du vill  banta snabbt med gi  bör du först  rensa ut all dålig mat i både skafferi, kylskåp och i frysen.  Alla former av vanlig läsk,juice och saft måste också bort.

 

Snabb ris snabbmakaroner och annan all pasta förutom fullkornspasta.

Socker i all dess former har du säkert redan rensat ut. Glöm inte oboy och andra söta pulver drycker.Töm även dina hemliga godisförråd om du har ett sådant. Alll skräpmat måste bort!

Börja nu att köpa GI vänliga livsmedel av olika slag.  Gi vänliga livsmedel är fullkornspasta, fullkorns ris och bulgur är bra att alltid ha som grund hemma i skafferiet. Även knäckebröd, pumpernickel och fiberberikande havregryn är bra att ha om man vill ha en stadig gi mättande  frukost när man vill banta snabbt med gi.

Vad är GI

Glykemiskt index är ett mått på hur blodsockernivån påverkas över tiden av en bestämd mängd livsmedel. GI är alltså ett sätt att klassificera hur olika livsmedel påverkar blodsockersvaret. Värdet normaliseras mot en given mängd av ett annat livsmedel. Ofta sägs vitt bröd ha värdet100.

 

banta snabbt med Gi

GI-metoden går ut på att man äter långsamma kolhydrater som förbränns sakta.

Vår kropp är väl anpassad för denna kost. Långsamma kolhydrater har ett lågt GI.

Ett livsmedel med lågt GI kommer ge en lägre blodsockernivå under längre tid. Blodsockernivån blir jämn och lugn vilket kroppen mår bra av. Om GI värdet är för högt kommer blodsocker att stiga snabbt men också gå ner lika fort.

Hur mycket kolhydrater ska man då äta för att inte gå upp i vikt?
För att må bra bör ungefär 30-40 procent av ditt totala intag av föda vara kolhydrater. För  många personer idag består det dagliga intaget av kolhydrater uppemot 60 procent av den totala maten vilket  är förmycket. Dessutom är den största delen av dessa kolhydrater  som vi äter  snabba kolhydrater. Detta skapar ett stor problem eftersom de leder till bl.a. blodtryckshöjning, en försämring av den mentala hälsan och ökar risken för  andra sjukdomar. Vill man banta  och återgå till en hälsosammare föda är det mycket som talar för att man skall minska sitt intag av kolhydratet och istället öka intaget av protein och nyttiga fettsyror som minskar risken för framtida problem med hälsan.

Att börja GI-banta innebär inte att man ska börja på någon svältkur, snarare tvärtom. Du ska  äta fem mål om dagen. Vissa  andra dieter eller kosthållningar för viktnedgång är så stränga att de är svåra att följa och därmed blir det även svårt att nå målet att gå ner i vikt. Vill du lyckas med att GI-banta ska du inte hoppa över måltider.

Vissa människor äter faktiskt för lite för att kunna minska i vikt. Det innebär att de signaler de sänder  till kroppen gör att kroppen tror att det är risk för svält, och sätter på minimal förbränning för att klara sig hela förväntade svältperioden. Dett gör att kilona sitter hårt på kroppen och är svårare att bli av med.

När du ska börja GI-banta ska du, istället för att gå på svältkost, äta regelbundet och väl en väl balanserad kost.

Gi produkter

frukost

gi banta

Kylen bör också fyllas med färska nyttigheter. Till frukost passar naturell yoghurt, sojamjölk, keso eller någon annan typ av ost. Alla typer av ägg  är toppen, de mättar bra och innehåller både protein och livsviktiga mineraler. Omelett med ost och skinka kan vara en bra start på dagen när du vill banta snabbt. När det gäller  grönsaker kan man i stort sätt inhandla det mesta och detta gäller även frukt och bär. Vissa väldigt söta frukter som mango,vindruvor, banan,  och persika bör man undvika under uppstarten med Gi. Detta gäller även all torkad frukt som dadlar,russin, och fikon. Samma princip gäller även för rotgrönsaker som morot, palsternacka och kålrot. När allt detta är gjort har man goda förutsättningar för att lyckas med sitt mål att banta snabbt.

Om du måste ha på något sött i bland kommer här några tips på några nyttiga alternativ .  Mörk choklad (minst 70%), nötter av olika slag eller keso med färsk frukt.

Slutligen är det viktigt att du anpassar din kost efter hur du tränar. om du överhuvudtaget gör det. Under din gi rivstart bör du undvika hård konditionsträning, men power walks och lätt styrketräning är bra för att banta snabbt.

behöver du hjälp  att komma igång  kanske Gi boxen kan vara ett bra val. Dom levererar nyttiga goda  rätter som hjälper dig att banta snabbt.
Den genomsnittliga viktnedgången är enligt giboxen.se 4,5 kg på en 4 veckors period, inte illa! Dom lämnar även en vikt garanti  så har du inte gått ner i vikt efter 4 veckor får du gratis personliga konsultationer med deras Gi expert. GI-boxen passar dig som vill  banta snabbt och enkelt. Under fyra veckor får du färdiglagade GI-luncher och middagar som levererade direkt hem till dig.  Du får även  coaching och receptförslag på goda,nyttiga frukostar och mellanmål. Bakom alla recept står OLA LAURITZSON, en  GI-expert och välkänd kostrådgivare.

För att banta enkelt med gi kan gi boxen vara en bra lösning!

Läs mer om GI-boxen KLICKA HÄRbanta snabbt
Sätt gärna upp små delmål och tänk positivt att  banta snabbt med Gi är inte lätt, men i längden kan det vara en bra metod som passar dom flesta. Att banta tar tid men små förändringar kan göra stor skillnad i längden, ge inte upp!

Hoppas att metoden att gi banta passar dig,men tänk på att din motivation är avgörande, ge inte upp . Försök att hitta en kompis som har samma mål så kan ni stötta och peppa varandra. Tillsammans är det enklare att banta! Gi metoden kanske är den metod som passar just dig. Vänta inte sätt igång idag! Du kan banta snabbt och sunt om du har rätt vilja och motivation. Banta snabbt med gi nu!

Incoming search terms:

  • GI banta
  • banta med gi
  • gi bantning